"צריך להשתמש בהרבה כוח כשרוצים לעשות משהו מזיק, אבל הרבה אהבה מספיקה כדי לעשות כל מה שרוצים"

סר צ'רלי צ'פלין היה הראשון שזהה את הפוטנציאל של הריאנוע ה-סרט האילם-כמחולל חברתי, שיכול לחוות דעה ולשנות עמדות של צופים ודעת קהל בכל הקשור לסוגיות של מהגרים, אמונה דתית ופערים עצומים בין המעמד העשיר למעמדות המנוצלים. במקביל לחשיבותו החברתית, גדולתו האמיתית הייתה ביכולתו החלוצית לעצב תמונה בעלת ערך מוסף פיוטי.

חשיבותו של צ'פלין היא כפולה: כאבי הפיצ'ר הקומי, הוא הראשון שיצר סרטים קומיים באורך מלא וגם ככוכב קולנוע הראשון בהיסטוריה.

צ'פלין הפך לסמל בין היתר בזכות דמות הנווד אותה גילם בסרטיו. הוא היה מעורב בכל הליכי ההפקה של סרטיו החל מכתיבת התסריט , דרך הבימוי וכלה בבחירת הפסקול והמוסיקה.

את דרכו החל בסרטים האילמים וזמן רב אחרי עידן הסרט האילם והמעבר לסרט המדבר הוא עדיין המשיך להפיק סרטים אילמים  שהיו סימן ההיכר שלו והבולטים שבהם הפכו לקלסיקות נצחיות.

"אורות הכרך" , ו"זמנים מודרניים".

בשנות ה40 החל צ'פלין להביעה את עמדותיו הפוליטיות ובסרטו "הדיקטטור הגדול" החל לבקר את המשטרים הדיקטטורים של אירופה .

בשנות 50 לאחר גירושו של צ'פלין מארצות הברית בשל כל מיני שערוריות, הוא השתקע בשוויץ

זה היה הזמן לנטוש את דמותו של הנווד ולהוסיף לרזומה המפואר שלו עוד קלסיקות ביניהן

"מסייה נרבו", "אורות הכרך" , " מלך בניו יורק"

הפרסים הרבים בהם זכה" וביניהם שלושה פרסי אוסקר  ממצבים אותו כאומן החשוב ביותר שהוליד הקולנוע וללא ספק למבצע הבולט שלו.

חברות וחברים אם אפשר לסיים את הפוסט הזה בציטוט אייקוני של צ'פלין אז הייתי בוחרת באחד ללא ספק

"יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז"

שיהי לכם יום מלא צחוק.

שלכם באהבה ריקי שחם

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *