"אהבה, חברות וכבוד לא מאחדים בני אדם כמו שנאה למשהו משותף שמאחד אותם."

ריקי שחם

סופר רוסי. מיד עם עוזבו את הפרובינציה והגיעו למוסקווה, ב-1879, פתח בקריירה כפולה של רפואה וכתיבה. בעודו סטודנט לרפואה כתב קטעים קומיים קצרים כדי לסייע בפרנסת אמו, אחותו ואחיו. אף שרשימות קלילות אלה (שתחילה ראו אוד בעיתוני הומור במוסקווה) אינן נחשבות מבחינת איכותן הספרותית – הן שהקנו לצ'כוב את מיומנותו בכתיבת הסיפור הקצר, שהשפיע על סופרים באותו ז'נר ברוב הארצות האחרות. עד 1886 כבר ביסס את מעמדו כסופר חשוב, אף כי לא זנח כליל את הרפואה.

"הרבה כנות, פשטות, רעננות וחוש הומור בריא."

ריקי שחם

תיאטרון תמיד שיחק תפקיד משמעותי בחייו של הסופר. ראיתי את זה באיזה גיל שלוש עשרה הפך לתשוקה של צ'כוב. דרמה ראשונה נכתבה במהלך לימודיו בגימנסיה. כמובן, המחזה "מאב" לא כדי לזכות בתהילה, אבל במידה מסוימת לקבוע את העתיד של צ'כוב כמחזאי.

"העצלות והבטלה זה מִדַבֵק."

ריקי שחם

גורלם העצוב מיוחל ועבודה "בדרכים" ב 1885 – הצנזורה לא אפשרה לו ללחוץ. לכן, אם ניקח בחשבון את היצירות הדרמטיות של צ'כוב, הרשימה צריכה להתחיל עם ההצגה "איבנוב". הבא יהיה-מעשה אחד "הדוב", "חתונה", אשר עלה לכותרות בשנת הקמתה של שליטה של הכותב של קטעים קומיים. יצירת המופת הבלתי מעורערת של כישרון דרמטי פבלוב אנטון נחשב "השחף" (1996), "הדוד וניה" (1896, גרסה מתוקנת של המוצר "Goblin" – 1889, מתח ביקורת על ידי חברים), "שלוש אחיות" (1900), "גן הדובדבנים" (1903). יש מחזות אלה מקום חשוב בספרות הרוסית. AP צ'כוב היה אחד המייסדים של הדרמה החדשה, אשר בשילוב מסורות קלאסיות של פרוזה המורשת הרוסית של אוסטרובסקי ז"ל. הגיבורים שלו, צנוע ומקסים ורחבי-לב, ולפעמים חוסר אונים, דואגת החיפוש אחר משמעות החיים תנאים היסטוריים משתנים במהירות.

"כישרון הוא אומץ לב, נפש חופשית ורעיונות גדולים."

ריקי שחם

בסיפוריו הבשלים של צ'כוב מתרחשים אירועים טרגיים בטון מינורי, כחלק מחיי היום-יום. אי-הבנות ולא-אירועים שולטים בעלילות סיפוריו – ולאו דווקא התרחשויות מוגדרות, וכך משתנה מושג ה"עלילה" אף הוא. לא פעם מסוננים אירועי הסיפור דרך מודעותה של דמות יחידה, זרה לחיי משפחה "רגילים".

במיוחד נודע צ'כוב בזכות תיאור החיים בערים קטנות ברוסיה או בחשיבתם הפרובינציאלית של עירונים וולגריים. כל פרט בסיפוריו חשוב: גדר אפורה וגבוהה או תיקן במרק, יש להם ערך שאינו סימבולי בלבד, אלא ריאליסטי. שני האופנים הללו מתמזגים אצל צ'כוב, שחי בתקופה של אסכולות סגנוניות קוטביות: הנטורליזם והסימבוליזם. בסיפורים מאוחרים, ארוכים יותר, הוא מדגיש את השיבוש שהכניס התיעוש לחיי הכפר. במונח זה מצביעות כמה מיצירותיו לכיוון המהפכה; אך צ'כוב מתנגד תמיד לעמדות פוליטיות קלות. כשדמויותיו מדברות על עתיד ורוד, מלאים דבריהן (בהקשר שבו הם נאמרים) אשליה עצמית, ומרמזים על מלכודת מסוג חדש. לאחר מכן החל הקשר שבין צ'כוב לתיאטרון לשלוט בחייו ובעבודתו. בעקבות מחזותיו הקצרים הראשונים נכתבו ארבע הדרמות החשובות, המהוות עדיין חלק מהרפרטואר הבינלאומי: בת-שחף (1896), הדוד וניה (1897), שלוש אחיות (1901) וגן הדובדבנים (1904). בימויו של סטניסלבסקי ופרשנות תיאטרון האמנות המוסקוואי תרמו ליצירת הרושם העז של ההופעות הראשונות. אלה הצטיינו בנטורליזם חדש: תפאורות ואפקטים קוליים ריאליסטיים, ומה שנודע לאחר מכן כ"שיטה" במשחק; אך תוקף המחזות אינו נגרע כשמודגשים ההיבטים הלא-ריאליסטיים, הסובייקטיוויים – למשל, התפיסה, הזיכרון והמודעות העצמאית. יחסי-הגומלין בין הדמויות מהפכניים מבחינה תיאטרלית. חשיבות מכרעת יש לאורך ההפוגות, שבהן מתקשרים השחקנים ללא דיבור. אף אחת מן הדמויות אינה משמשת פה לצ'כוב עצמו.

"אנו סובלים פחות כשאין אנו רואים את מי שאנו אוהבים."

ריקי שחם

רשימה הפתוחה המוקלד ראשון, "מה היא נפוץ ביותר רומני, סיפורים וכו '. ד" וגם "מכתב אל שכן המדען." זאת בעקבות סיפורים קצרי קלעים רבים, לובש אופי הומוריסטי או סאטירי ושם ללעג את המציאות של חיים, את המידות הרעות של אנשים, כולל אטימות, התרפסות, התרפסות, וכן הלאה. נ זה מוכר לקורא המודרני "Prishibeyev אונטר" ו "זיקית", "עבה ורזה "ו-" מש' סוסים "" ג'וי 'ו' מוגזם "" Burbot 'ו-' ניתוח "" תוקף 'ו' אבא "" טשטוש 'ו' טוסקה "" מות הקצין, "ועוד רבים אחרים. בסך הכל יותר מ 400. הקוצר, אקספרסיביות, התפקיד המיוחד של פרטים אמנותיים, אמירת השמות – זה התכונות העיקריות שלהם. סיפורים של שנות ה -80 פורסמו בעיקר במגזינים קומיקס תחת שמות בדויים.לעגל את התקופה המוקדמת של יצירות משופעות יותר של צ'כוב. רשימה זו כוללת את הסיפור "פרחים מאוחרים", "סיפור משעמם," "דרמה על הציד", "ערבה". זה האחרון סמן נקודת מפנה התחזית של הסופר ואת המעבר לשלב חדש.

"חיינו עוד לא תמו. נחיה נא!"

ריקי שחם

תיאטרון תמיד שיחק תפקיד משמעותי בחייו של הסופר. ראיתי את זה באיזה גיל שלוש עשרה הפך לתשוקה של צ'כוב. דרמה ראשונה נכתבה במהלך לימודיו בגימנסיה. כמובן, המחזה "מאב" לא כדי לזכות בתהילה, אבל במידה מסוימת לקבוע את העתיד של צ'כוב כמחזאי.

"המאושר מרגיש טוב רק בגלל שהאומללים נושאים את משאם בשתיקה, ובלעדי השקט הזה, האושר יהיה בלתי אפשרי…"

ריקי שחם

גורלם העצוב מיוחל ועבודה "בדרכים" ב 1885 – הצנזורה לא אפשרה לו ללחוץ. לכן, אם ניקח בחשבון את היצירות הדרמטיות של צ'כוב, הרשימה צריכה להתחיל עם ההצגה "איבנוב". הבא יהיה-מעשה אחד "הדוב", "חתונה", אשר עלה לכותרות בשנת הקמתה של שליטה של הכותב של קטעים קומיים. יצירת המופת הבלתי מעורערת של כישרון דרמטי פבלוב אנטון נחשב "השחף" (1996), "הדוד וניה" (1896, גרסה מתוקנת של המוצר "Goblin" – 1889, מתח ביקורת על ידי חברים), "שלוש אחיות" (1900), "גן הדובדבנים" (1903). יש מחזות אלה מקום חשוב בספרות הרוסית. AP צ'כוב היה אחד המייסדים של הדרמה החדשה, אשר בשילוב מסורות קלאסיות של פרוזה המורשת הרוסית של אוסטרובסקי ז"ל. הגיבורים שלו, צנוע ומקסים ורחבי-לב, ולפעמים חוסר אונים, דואגת החיפוש אחר משמעות החיים תנאים היסטוריים משתנים במהירות.

"אלמלא השנאה והטינה, היו האנשים זוכים לתועלת עצומה."

חברות וחברים צ'כוב אומן הסיפורת הקצרה הביא לעולם אין ספור ספרים ומחזות שממשיכים להדהד במרחבי הזמן .

כמובן, במאמר אחד לא ניתן להביא את כל הרשימה של אנטון צ'כוב. וזה לא חשוב. הרבה יותר חשוב לקורא המודרני לקח את הנפח עם השם של הסופר ואת הסיפור המלא מאחורי הסיפור, וכדי להעריך את היופי של השפה של צ'כוב, והומור של צ'כוב, צ'כוב ואת האירוניה … ממליצה לכולם לעשות עצירה מכל המסכים ולגלוש לאוצרות הסיפרותיים שהשאיר לנו אומן הסיפורת צ'כוב. זה הזמן לעשות את הסוויש הזה ולהתחבר לעולמות המופלאים והלא פשוטים של צ'כוב, דרכם יפתחו לנו עולמות של אושר יצירתי בלתי נדלה .

שלכם באהבה ריקי שחם

ריקי שחם

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *